״אני רוצה פשוט מטבח קטן ויפה״

מה לעשות, לא כולנו חיים בתוך דירות ענקיות או בתים מפוארים. אז מה, זה אומר שלא נוכל ליהנות ממטבח יפה, גם אם הוא קטן? מה פתאום! יש פתרונו יצירתיים ואסתטיים גם לחללים קטנים ובינוניים, שיתנו לכם את התחושה המפנקת של מטבח מושקע, רק בקטן. במאמר זה נסקור את האפשרויות ונבין איך בעצם מוצאים מטבחים קטנים שיתאימו לכם בול. 

 

הגודל ממש לא קובע

לעומת מה שמנסים למכור לנו בסדרות הטלוויזיה, מטבח קטן בדירה קטנה לא חייב להיות עלוב ומיושן, או כאוטי ולא פרקטי. בדיוק כמו שמטבח ענק יכול להיראות לא הרמוני במיוחד, או עמוס ומבולגן, גם מטבח קטן ויפה יכול להפתיע ולהביא אתו יתרונות רבים, ואם נשנה את המיינד סט שלנו, נוכל ליהנות ממנו לא פחות ממטבח גדול.

 

איך לגרום לחלל לעבוד עבור הצרכים שלכם

אז הבנו כבר שהחלל קטן, ודורש מודיפיקציות שונות כדי שיוכל לתפקד בתור מטבח פרקטי ושימושי ליום יום אך בו בזמן להיות אסתטי ונעים לכל דיירי הבית. איך עושים את זה? בואו נסתכל על הדרכים לתכנן ולעצב מטבח קטן ויפה, ואיך האלמנטים השונים יתרמו לקבלת התוצאה המיוחלת.

 

חלל אחד עם שתי מטרות

כשאנחנו ניגשים לעבוד על תכניות המטבח, כדאי שנכוון מהרגע הראשון לתכנון חכם של החלל. כך שלאזור אחד יהיו שני שימושים או יותר. למשל, אם מאוד חשוב לנו שיהיה אי במטבח, אבל אנחנו צריכים גם ספייס לאכול מול שולחן, נוכל לעצב אי בגובה נוח לישיבה עם כיסאות מותאמים, שישמש גם כאזור הכנה של אוכל, וגם כאזור לאכילה ואף אירוח. 

 

התאמת הרהיטים 

מצטערים, אבל כשהמטבח קטן ואין יותר מידי מטרים מיותרים, צריך לוותר על חלק מהדברים. כמו למשל ארונות המטבח הווינטג’ שמצאתם בחנות יד שנייה וממש ממש אהבתם. אם בסופו של יום הרהיט שבחרתם יקשה על ההתנהלות בחלל המטבח, לא שווה להכניס אותו לשם מלכתחילה. בהמשך לכך, צריך לקחת בחשבון את ממדי המטבח ולהתאים את הרהיטים אל החלל, ולא להיפך – שהעיקרון המניע יהיה המידות שלקחתם מהחלל, ולא איפה אפשר להכניס משהו שכבר יש לכם רק כדי שאיכשהו יעבוד.  

 

הזמנה אישית למראה נקי יותר

כדי לקבל את המראה האלגנטי והעל זמני שאתם מחפשים, במטבח קטן, כדאי לפנות לנגרייה איכותית שידעת לעבוד עם מדדים קטנים, כדי לקבל את הרהיטים שלכם בהזמנה אישית שמותאמת מראש לכמות הסנטימטרים שקיימים בחלל. 

 

שימוש בגובה

בגלל שאנחנו קצת מוגבלים רוחבית, נצטרך להשתמש בגובה. זה אומר לתלות על הקירות הרבה דברים, להשתמש בקונספט פתוח ולא ארונות מטבח רגילים, מרובעים עבים ועמוקים שיגרמו לחלל להיראות צפוף יותר, אלא מדפים צפים או יחידות פתוחות שיאפשרו לכם לאחסן הרבה כלים וגם לראות אותם כדי לאפשר גישה נוחה. כדי לחסוך מקום על השיש או במגירות המטבח, כדאי לתלות יחדה פתוחה שבה תאחסנו תבלינים. במידה וצד אחד או שניים של המקרר לא צמודים לקיר, אפשר להשתמש בצידו החשוף של המקרר כדי לתלות עליו תבלינים וכלים קטנים. אל דאגה, אפשר להשתמש בגבוה ועדיין ליצור מטבח קטן ויפה.

מטבח לבן מודרני

שימוש בצבעים למטבח קטן ויפה

שיעור קטן בתורת הצבעים: צבעים כהים בולעים אור, וצבעים בהירים מחזירים אור. כשאור נבלע, החלל יראה קטן יותר, וכשהוא מפוזר ומוחזר לכל עבר, הוא יראה גדול יותר. על כן, כשאנחנו באים לבחור בצבעים לקירות המטבח או לארונות ולרהיטים הגדולים, נשתדל להימנע מצבעים כהים, כי הם יתנו תחושה של מטבח קטן וצפוף יותר. 

כמובן שאם המטרה שלנו היא ליצור מטבח שמרגיש קטן, חמים ונעים, אין שום בעיה להשתמש בצבעים כהים וליצור אווירה שהיא יותר חמימה. אבל אם אנחנו מחפשים להגדיל את הספייס, כדאי להיצמד לצבעים בהירים שיחזירו הרבה אור. 

 

פרקטיות

כשמדובר בחללים קטנים, הרבה פעמים לרהיט או פריט אחד יהיו מספר שימושים. כך נחסוך את החלל שהפריטים יתפסו ונייעל את הזרימה של המטבח, כדי לקבל מקסימום פרקטיות במינימום ספייס. למשל, ניתן לעצב ולתכנן משטח שיכול לעלות למעלה כדי שנאכל עליו או נחתוך עליו, אבל גם להתקפל למטה כשצריך כדי להוריד מהעומס על הספייס. 

דוגמא נוספת היא מכשירי 2 ב-1, כמו תנור אפייה שהחלק העליון שלו הוא כיריים, או מגירה מעל הכיור שחלקה התחתון פתוח, כך שאפשר לאחסן ולייבש בה כלים בו זמנית, מה שחוסך מקום למייבש כלים על השיש. אופציה זולה ושימושית היא לנצל את השטח שיש על הקיר, ותלות סירים, מחבתות וכלי מטבח על ווים שנקדח לתוך הקיר, כך נצטרך פחות מקום אחסון וארונות מטבח. ככלל, תכנון חכם יכול להוביל למטבח קטן ויפה אך גם פרקטי וחכם.

 

לא לחלל מבוזבז

נכוו, ברוב תכניות עיצוב הפנים נראה את הבתים הגדולים והמפוארים, שכל חדר הוא בגודל של דירת שני חדרים, והמטבח יכול לאכלס פלוגה שלמה של חיילים. ברור שכשרוצים להעצים ולהרשים, בוחרים בחללים ענקיים שאפשר להדהים בעזרתם את הצופים בבית. אבל בסופו של יום, אלא אם אתם משפחה של 12 אנשים, רוב הספייס במקומות האלו יהיה מבוזבז, והחלקים שיבואו לכדי שימוש בפועל לא יהיו כאלו גדולים. רובנו לא חיים בארמונות, ויכולים ליצור לעצמנו מטבח קטן ויפה, פרקטי ומאורגן שייתן לנו את התחושה המפוארת בממדים קטנים יותר.

מטבח קטן ויפה מודרני

לסיכום

חשוב להבין שלא משנה גודל המטבח שלרשותכם, כי בעזרת תכנון ועיצוב נכונים תוכלו לקבל את כל מה שהייתם מקבלים במטבח גדול, בלי פשרות. בבחירת צבעים נכונה, התאמת הרהיטים ותכנון הלייאאוט של המטבח תוכלו גם אתם לבלות את זמנכם במטבח בנעימים, לא משנה אם אתם מבלשים ארוחת מלכים או מארגנים קורנפלקס עם חלב זריז. 

0
0
העגלה שלך
העלה שלך ריקה
Apply Coupon
Available Coupons
cwdkxxjh Get 5,849.00 off
rzkgjn24 Get 4,989.00 off