כך תתכננו מטבח קטן בכמה שפחות כסף

בימים עברו, ציפוי פורמייקה למטבח נחשב לציפוי זול ופלסטי לדלתות ומוצרי עץ אחרים. כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה, פורמייקה הפכה לחומר גלם מבוקש, מגוון, איכותי ועמיד, מתאים לשימור במגוון רחב של תחומים.

אז אם אתם מבינים שחזיתות מטבח פורמייקה מתאימות לכם כמו סיר ומכסה, הצוות המקצועי של אלפא קיטצ’ן מציע לכם גם 5 טיפים לתכנון ועיצוב נכון של מטבח קטן פורמייקה.

יתרונות הפורמייקה בעיצוב מטבח קטן

פורמייקה חוזרת לתפוס מקום של כבוד בתור חומר גלם מועדף לחזיתות מטבחים, גם אצל בעלי המקצוע של אלפא קיטצ’ן וגם אצל לקוחות, באופן שאינו משתמע לשתי פנים. ויש לזה הרבה סיבות טובות:
  • פורמייקה היא חומר עמיד, חזק ויציב. היא מתאימה במיוחד לבתים עם ילדים קטנים, כי קשה מאוד להרוס אותה. לכן היא הבחירה המועדפת על משפחות רבות.
  • פורמייקה מודרנית עמידה בפני תנאים של חום, לחות ורטיבות ולכן היא מושלמת לייצור חזיתות מטבחים, בגלל התנאים הקשים השוררים במטבח.
  • אפשר לנקות חזיתות פורמייקה בקלות. הן עמידות כמעט בפני כל סוגי חומרי הניקוי, הן לא סופגות לכלוך, בגלל צפיפות גבוהה של החומר והן גם עמידות מאוד בפני מים.
  • אפשר להדפיס על משטחי פורמייקה עיצובים שונים לפי בחירה וכך לשוות למטבח שלכם אופי, מראה ועיצוב כרצונכם.
  • חזיתות פורמייקה למטבח נחשבות חסכוניות במיוחד, לא רק בגלל המחיר הנמוך שלהן, אלא בעיקר בזכות עמידות לטווח ארוך מאוד, שמאפשרת לכם להשתמש בחזיתות המטבח שנים ארוכות, ללא בלאי, ללא צורך בהחלפה וללא חשש.
  • אם בכל זאת תרצו לחדש את מראה המטבח, תוכלו בקלות להחליף את צבע החזיתות, או את העיצוב שלהן.

חסרונות מטבחי פורמייקה בעיצוב המטבח הקטן

אם תשאלו בעלי מקצוע בתחום, יש סיכוי טוב שהם יאמרו לכם שאין חסרונות של ממש בחזיתות מטבח פורמייקה.

אבל האמת היא, שפורמייקה סובלת מחסרון עיקרי אחד והוא – חוסר גמישות. זהו חומר פלסטי נוקשה, שלא ניתן לכיפוף ולכן, לא ניתן לצפות עם פורמייקה חזיתות מטבחים עגולות למשל.

לא שחזיתות כאלה הן נפוצות במיוחד, אבל זהו אכן חיסרון.

בנוסף, סוגים מסוימים של פורמייקה עשויים להיות רגישים לשריטות וחבלות ולכן, כדאי לבדוק מראש איזה סוג של פורמייקה אתם מקבלים והאם הוא נחשב מספיק עמיד לתנאים במטבח שלכם.

 

דגשים לתכנון מטבח פורמייקה

 

אז ביססנו את הרעיון שמעצבים מטבח קטן צריך לוודא כי המטבח עמיד, איכותי, מעוצב ומשתלם במיוחד, אבל כאשר רוצים לתכנן מטבח פורמייקה, כדאי גם לדעת כמה דברים חשובים:

  1. בחירת טקסטורה מתאימה לעיצוב פורמייקה

פורמייקה היא חומר חלק ומבריק מטבעו. יש לה אופי, נוכחות ומאפיינים מאוד ברורים ולכן, אם אתם מחליטים להתקין מטבח פורמייקה, כדאי להתאים את יתר חומרי הגלם במטבח לעיצוב של החזיתות.

משטחי עבודה, מדפים ואלמנטים אחרים במטבח, שאינם עשויים מפורמייקה, צריכים להתאים בטקסטורה ומאפיינים נוספים שלהם לעיצוב שנבחר ולכן, כדאי לבחור חומרים בעיצוב חלק ולא מחוספס, או כפרי מדי, כדי ליצור קו עיצובי אחיד ונעים למראה.

אם בכל זאת חשוב לכם לעצב מטבח בסגנון כפרי למשל, בחרו עבור הפורמייקה צבע חום כהה, או חום טבעי, שמתאים לאווירה שאתם מבקשים ליצור, אם כי אפשר בהחלט לעצב גם מטבח כפרי בצבע תכלת למשל.

  1. פלטת צבעים 

המונח “פלטת צבעים” הגיח לעולם מסצנת העיצוב לפני כמה שנים והוכיח את עצמו בתור מונח שימושי מאוד. גם בתחום חזיתות למטבחים כדאי להשתמש בו, שכן הוא מתאר את שילובי הצבעים האופטימליים לכל מטבח. אז אפשר להניח שרוב האנשים לא מתכננים להקים מטבח  צבעוני, עם צבעי חזיתות שונים, אבל בכל זאת, כדאי לבחור פלטת צבעים הרמונית ונעימה, שתשלוט בכל האלמנטים במטבח.  החזיתות צריכות להיות בצבע הדומיננטי – זה שאתם רוצים לראות הרבה ממנו בתוכנית העיצוב למטבח שלכם, אבל אלמנטים אחרים במטבח יכולים להיות בצבעים משלימים אחרים – מהפלטה שבחרתם.

פלטת צבעי פורמייקה

  1. בחירה נכונה של גובה ומרחק

מטבח פונקציונלי הוא מטבח שהתכנון שלו לוקח בחשבון מרחקים נוחים בין משטחי עבודה וגם את הגובה הנכון והנוח ביותר עבור המשתמשים.

במיוחד אם הגובה שלכם לא סטנדרטי, כלומר אם אתם גבוהים או נמוכים יותר מהממוצע במידה משמעותית וגם אם לא, ודאו שגובה משטחי העבודה וכיורים מתאים ונוח לכם.

גם עומק המדפים, הארונות, המשטחים והכיור הוא פקטור שכדאי להתייחס אליו, כדי לקבל מטבח שימושי, נוח ופונקציונלי.

  1. תכננו מיקום של מכשירי חשמל

מכשירי החשמל במטבח שלכם צריכים מקום משל עצמם. בעיקר כאשר מדובר על מקרר, תנור, מדיח כלים ושאר מכשירי חשמל גדולים, שתופסים הרבה מקום. צריך לתכנן מראש את המיקום המתאים לכל אחד מהמכשירים הללו. מומלץ לקבוע איך הוא משתלב עם תכנון ארונות המטבח ולהתקין נקודות חשמל ונקודות ניקוז במקומות הנכונים.

אבל גם כאשר מדברים על מכשירים קטנים יותר, כמו מיקרו, קומקום חשמלי, מכונת קפה ובלנדר חשמלי, נרצה לתכנן מראש. יש משמעות למיקום שלהם על משטחי העבודה, נקודות החשמל והניקוזים במידת הצורך.

  1. הכל עניין של סגנון

בחרו מראש את סגנון העיצוב הרצוי בעיניכם. נסו להתאים אותו לקו העיצובי של הבית. קיימים סגנונות עיצוב רבים למטבחים ולכן, כדאי לבלות קצת באינטרנט, להסתכל על תמונות של מטבחים ואפילו לשמור לעצמכם כמה תמונות של מטבחים מעוצבים לטעמכם. ברגע הנכון, תוכלו להסתמך עליהם כשיגיע הרגע לבחור את סגנון העיצוב למטבח שלכם.

לסיכום, תכנון חכם של מטבח פורמייקה מתייחס לכל ההיבטים החשובים של תכנון מטבח – התאמה של חומרי גלם שונים, מיקום מכשירי חשמל, התייחסות מושכלת למידות המטבח, עיצוב וטעם אישי. הצוות המקצועי של אלפא קיטצ’ן ישמח לעמוד לרשותכם ולעזור לכם לבחורלעצב מטבח קטן, שיענה על כל הדרישות שלכם באופן אופטימלי. למטבחים במבצע

0
0
העגלה שלך
העלה שלך ריקה
Apply Coupon
Available Coupons
cwdkxxjh Get 5,849.00 off
rzkgjn24 Get 4,989.00 off