איך בוחרים ארון מזווה למטבח?

בבתים שנבנו לפני עשרות ומאות שנים, היה חדר ייעודי למזווה, שמוקם בצד הבית, המוגן מהשמש, או במרתף. זאת במטרה לשמור על החדר קריר ונוח לשימוש. במזווה נשמרו סוגים שונים של מזונות, טריים ומשומרים, שהיו מועברים מהמזווה אל המטבח, כאשר היו מיועדים לבישול. היום, כאשר החשמל מסייע לנו לשמור על קירור מזון או הקפאתו, הפך ייעוד המזווה לאחסון מזון יבש לסוגיו. לפניכם השאלות החשובות, שהתשובות להן יעזרו לכם לבחור את ארון המזווה המתאים ביותר למטבח שלכם.

 

מזווה או לא מזווה, זו השאלה?

ארון מזווה למטבח הוא למעשה ארון המצרכים היבשים שמהווה בסיס לבישול. מוצרי מזווה, בניגוד למוצרים בקירור או בהקפאה, הם בדרך כלל מוצרים יבשים, ארוזים בוואקום או משומרים שנשמרים לתקופת זמן ארוכה ודורשים מעט מאוד ממקום האחסון שלהם, בעיקר שיהיה קריר ויבש. רוב הארונות  הסגורים, שומרים על טמפרטורה מתאימה ואותה הסגירה דואגת גם לשמור על ארון המזווה מפני רטיבות ולחות. אז מה השאלה? מדובר בארון חשוב, כמעט בכל מטבח שמשמש גם לבישול. אבל יש סוגים שונים של ארונות מזווה ויש שאלות שיעזרו לכם להבין איך לבחור את ארון המזווה המושלם עבורכם.

 

איך אתם משתמשים במטבח?

כל משפחה פועלת בסגנון שונה במטבח והדרך שבה אתם מבשלים ואוכלים, משפיעה מאוד על בחירת ארון המזווה שמתאים לכם. לדוגמה, אם אתם אוהבים לבשל לפי מצב רוח, כדאי לדאוג לארון מזווה שיהיו בו מוצרי בסיס שיאפשרו בישול גם ללא קניות ייעודיות. אם אצלכם מבשלים לפי תפריט שבועי מוכן, יכול להיות שאתם זקוקים רק לארון קטן לאחסון פרודוקטים מסוימים מאוד. אם אתם אוהבים גאדג’טים של בישול ושל אפייה, יכול להיות שתעדיפו ארון גבוהה שבו תא שמיועד לאחסון מכשירי חשמל קטנים ואם יש לכם ילדים קטנים בבית, יכול להיות שתרצו להקדיש להם את אחד המדפים התחתונים בארון המזווה כדי לאפשר להם גישה עצמאית לחלק מהחטיפים בארון. כאשר יודעים מי ישתמש במטבח וכיצד, קל יותר לגבש את הצרכים המדויקים שלכם.

כמה מקום יש במטבח שלכם?

ישנם מטבחים בגדלים שונים ולמרות שארון מזווה הוא בדרך כלל תוספת שטח אחסון משמעותי, גם עבור מטבח קטן. יש שיעדיפו לוותר על ארון כזה, לטובת בחירות עיצוביות שונות. מי שיבחר לאבזר את המטבח בכזה יצטרך להחליט האם הוא מעוניין שאצלו יהיה חלק מהארונות המובנים או יעמוד כארון נפרד. ארון מזווה למטבח הוא אחד מסוגי המטבחים המעוצבים ביותר מבחינת ארגון פנימי. אם תבחרו בארון מזווה למטבח שהוא ארון צר וגבוה, תגלו שיש שפע של מתקנים, מגירות ומדפים שיכולים להרכיב עבורכם ארון מזווה שישמש אתכם גם לאחסון נוסף כמו של כלי מטבח או של מכשירי חשמל. התקנה של מגירה ייעודית יכולה לייצר גם מקום עבור בקבוקי שמן ורטבים ועבור קופסאות תבלינים.

 

איך נראה המטבח שלכם?

כמעט כל סוג של עיצוב מטבח מכיל אופציה של ארון מזווה למטבח, כך שגם אם החלטתם להוסיף כזה למטבח שלכם, לאחר סיום העיצוב והבנייה, תוכלו למצוא ארון מתאים, גם בצבע וגם בעיצוב, שייראה כחלק בלתי נפרד מהמטבח שלכם. מדובר בפתרון אחסון חכם ויעיל שיכול לעזור לכם לשמור על סדר במטבח ולהוות מקום קבוע לחלק מהחפצים במטבח, שעלולים למצוא את עצמם על שולחנות ועל שטחי עבודה ולגנוב מהם מקום. ארונות מזווה הם בדרך כלל גבוהים כך שניתן לאחסן בהם כלים בהם אתם מרבים להשתמש, בהישג יד ובגובה הנוח ביותר להגעה. מדובר באחד הרהיטים שבו יש חשיבות גם לעיצוב הפנימי וגם למראה החיצוני ולהשתלבות שלו עם עיצוב המטבח כולו.ישנה אפשרות לארון מובנה במטבח ולהראות מהחוץ ממש כמו כל ארון אחר אבל אם תבחרו, אותו כעצמאי למטבח יכול להיות גם רהיט צבעוני שיוסיף לעיצוב המטבח, נקודת פוקוס מעניינת.

 

מה התקציב שלכם?

ארון מזווה למטבח יכול להיות הוצאה לא פעוטה, בעיקר אם תבחרו להשקיע בכל הפטנטים והאביזרים שיהפכו אותו לארון הפונקציונלי ביותר במטבח. אבל גם אם אתם מוגבלים מבחינת התקציב, כדאי לפעמים לבחור באחד למטבח ברמה בסיסית, מתוך מטרה לשדרג אותו כאשר יהיה לכך פנאי ותקציב. גם ארון למטבח שמורכב ממדפים פשוטים, יוכל לזכות בתוספות של מגירות סל ושל מדפים נשלפים גם בשלב מאוחר יותר של העיצוב או של השיפוץ. מובן שבניגוד למקרר, לתנור אפייה או לכיריים לבישול, ארון זה הוא לא חלק הכרחי בעיצוב המטבח, אבל לטובת עבודה נוחה תוך שמירה על הסדר, כדאי לדאוג לארון מזווה למטבח שיעזור לכם לשמור על הסדר וגם לשמור על האוכל שלכם טרי יותר.

ארון מזווה למטבח

מי השותף שלכם?

אחרי ששאלתם את עצמכם את כל השאלות על השטח, על הצרכים ועל התקציב שלכם, אתם בטח כבר יודעים האם ארון מזווה למטבח הוא מה שאתם באמת צריכים במטבח שלכם וגם כיצד לבחור את ארון המזווה שיתאים לכם. אבל כדי להביא את החלום להגשמה במציאות, חשוב לבחור גם שותפים מקצועיים מהסוג הטוב ביותר, כמו מטבחי אלפא קיטצ’ן שמציעים גם חבילות עיצוב והקמה של מטבחים במחירים יוצאי דופן וגם מאפשרים ללקוחותיהם, מפגש עם מעצבת מטבחים מומחית שתעזור לכם לתכנן ולעצב את המטבח המושלם עבורכם, בין אם הוא כולל ארון מזווה או שלא. בעבודה עם מטבחי אלפא קיטצ’ן תגלו שכאשר העיצוב, התכנון, ההובלה וההתקנה נעשים על ידי מומחים בתחום ואנשי מקצוע בעלי ניסיון רב שנים – התוצאה היא מטבח מושלם עבורכם ועבור בני משפחתכם.

 

0
0
העגלה שלך
העלה שלך ריקה
Apply Coupon
Available Coupons
cwdkxxjh Get 5,849.00 off
rzkgjn24 Get 4,989.00 off