עיצוב מטבח קטן בצורת ר- כך תעשו את זה נכון

ראיתם דירה בשכונה מעולה. מוסדות החינוך באיזור -לטעמכם, יש גם חניה ומרפסת והיא כמעט מושלמת. אבל מבחינת חלוקת פנים, זו דירה קטנה ומאתגרת. המטבח שלה, שחלמתם שהוא יהיה לב הבית, מעוצב דווקא בצורת ריש והוא קטן למדי.

 במקום שאתם תשברו קירות, אנחנו באלפא קיטצ’ן כבר שברנו בשבילכם את הראש. במאמר הבא, נציג לכם את המסקנות.

מטבח קטן בצורת ר’ הוא אפשרי ואפילו יש בו יתרונות וקסם. את מטבח הר’, נוכל לנצל כדי להעלות את ההצגה שלנו. נגדיר אזור ייצוגי ונטשטש את מה שנרצה להסתיר, בעזרת פונקציות נוספות, למשל- שולחן מוגבה, אי, ארונות סגורים, כיור אחד.

תכנון נכון וביצוע מוקפד, יגרמו לכולם לרייר על המטבח שלכם.

עיצוב מטבח קטן בצורת ר

מה מרכיב מטבח?

כמו בתהליך הבישול, נערוך לפנינו את המרכיבים שצריכים להיות במטבח ואז נשבץ אותם במקום המתאים. במטבח סטנדרטי יש לנו מכשירי חשמל, כלי סנטיציה ופרטי ריהוט שונים:

 

בסיסי פונקציונלי משודרג אומנותי דתי זמני
מקרר כיור קולט אדים מדף תצוגה פתוח להצגת אוספים וכלים ייחודיים כיור שני מתקן לחיטוי בקבוקים
תנור פח אשפה מדיח כלים מתקן להעמדת ספרי בישול מדיח שני מתקן לייבוש בקבוקים
כיריים פחי מיחזור מכונת כביסה איזור ייעודי לטאבלט מיחם שבת
מיקרוגל מתקן לטיהור מים ולייצור מים חמים וקרים

 

מייבש כביסה פלטת שבת
ארונות עיליים מערבל מזון ארון יינות
ארונות תחתיים מכונת קפה מקרר יינות
קומקום מצנם טלויזיה, רמקול
עמדת הטענה לפלאפון ולטבלט

עיצוב מטבח קטן בצורת ר

מופתעים מכמות הפונקציות שתופסות מקום? היו כנים עם עצמכם ובדקו:

למה חשוב לכם להקצות מקום. אילו מהמכשירים מונחים אצלכם על השיש באופן קבוע ואילו מכשירים רלוונטיים לשימוש אחת לשבוע או פחות מכך. מה מלווה את המשפחה בדרך קבע ומה זמני.

חלק מהמכשירים מוסיפים ליופי של המטבח ומהווים הצהרה אופנתית. חלק עמוסים במוצרים נלווים וכדאי להצניע אותם.

בנוסף, הגדירו האם המטבח צריך להכיל גם שולחן אוכל או שהחלל שבין הצלעות, פנוי. האם שולחן האוכל צריך להיות בגובה סטנדרטי או שניתן להגביהו לגובה שולחן בר.

האם השולחן צריך לשמש לצרכי לימוד או עבודה או רק לאכילה.

5 דברים שנביא בחשבון בבואנו לתכנן את חלל מטבח הר’

עמדו במטבח, נשמו עמוק, והתחילו למפות את החלל סביבכם.

  1. חלון – האם יש חלון על אחד הקירות. ככל שכן, לא נרצה לוותר עליו. ניתן לו מקום ונוכחות ונשתמש בו כדי למשוך את המבט של הצופה, אל החוץ. חלון במטבח חשוב גם לצרכי אוורור ריחות הבישול. כדאי לצבוע את משקופי החלון בצבע שיתכתב עם צבע המטבח. אפשר לבחור בצבעים מנוגדים או בהבדלים קלים בטון של הצבע. למשל, כחול כהה וכחול מעט פחות כהה.
  2. היחס שבין צלעות המטבח – נבדוק האם שתי הצלעות המרכיבות את המטבח שוות באורכן או שהאחת קצרה מהשנייה. חשוב לזכור שעלינו לייצר משטחי עבודה גדולים ככל האפשר. לכן, נשתמש בכל אחת מהצלעות בצורה חכמה וממקסמת. נקפיד על הותרת שטחי עבודה נאותים בין מכשיר למכשיר ונימנע משברירי שיש שלא תורמים דבר.

במידה והצלעות אינן שוות, נחלק את הריש לרגל ולמדף. נקפיד שבכל אחד מהחלקים, יהיה יחס הגיוני בין עומס לבין פניות. נמקד את הסיפור המרכזי ברגל הארוכה שוודאי מאפשרת מגוון של שימושים.

  1. גבולות גזרה – יש לבדוק האם המטבח גובל בסלון, האם הוא חלק מ”אופן ספייס” בבית,  מאיזה איזורים בבית ניתן לראות אותו. האם רואים את כל חלקי המטבח בצורה שווה או שיש איזור גלוי ואיזור סמוי.

ננצל את המבט של הצופה כדי להציג את מה שחשוב לנו. נצניע את איזורי העבודה המלוכלכים ונבליט איזורים ייצוגיים כגון: ספרי בישול, מדפי תצוגה עם כלים מעניינים, ארון יינות.

  1. מרחק מדלת הכניסה לבית – ככל שניתן לראות את המטבח מדלת הכניסה לבית, נצטרך לדאוג לכך שהאזורים שייראו יהיו ייצוגיים ומסודרים. סביר שלא נרצה שכל הורה של ילד שבא לאסוף את ילדו, שכל מתרים או שכן, יראו את הבלאגן במטבח.
  2. הסגנון הכללי של הבית – המטבח חייב להשתלב בשפה העיצובית ובסגנון הכולל של הבית. חשוב לשמור על קו מחבר בין החלקים השונים. גם אם מדובר בסגנונות עיצוביים שונים, למשל – מטבח כפרי וסלון מודרני, צריך לדאוג להיגיון במפגש שבין החלקים השונים.  אפשר לחבר באמצעות צבעים מתחברים או משלימים, באמצעות הריצוף הכללי או חומרי הגלם מהם יורכב המטבח וחלק מהאזור השכן. הבית הוא פאזל שמורכב מכמה חלקים שחייבים לתקשר ביניהם על מנת ליצור חוויה הרמונית כוללת.

 

7 טיפים כללים לניצול נכון של מטבח ר קטן:

  1. לא הכל הולך – הניחו על השיש רק את מה שנחוץ באמת. אם אתם אופים פעם בשנתיים, ותרו על הנחת מערבל המזון על השיש. השטח הזה יקר לכם.
  2. צבעוניות – התאימו ככל האפשר את הצבעוניות של המכשירים לצבעוניות הכללית שנבחרה למטבח. ככל שהמכשירים ישתלבו בצורה הרמונית יותר במטבח, כך התחושה הכללית במטבח תהיה נעימה ומרגיעה. החלל הקטן לא ייצור תחושה לא נעימה.
  3. כל הדרך למעלה –בנו לגובה ותכננו את הארונות העליונים עד לגובה התקרה. הדבר יאפשר לכם ניצול מקסימלי של כל השטח וייתן תחושה של אורך ומרחב. במידה ויש פתחים למזגן במטבח, שלבו אותם בארונות העליונים.
  4. מראה נקי ואחיד – עצבו כמה שיותר מכשירים בסגנון אינטגרלי מודרני, כך שהחזית שלהם תחופה בצבע של ארונות המטבח ותיראה כחלק מהארון. המראה הנקי מגדיל את החלל ונותן לצופה תחושת סדר וארגון מרגיעה. חזית המקרר, חזית מדיח הכלים, חזית המיקרוגל, את כולם אפשר להצניע. במידה ולא תחפו אותם, יש לשאוף לכך שכולם יהיו באותו הצבע. חשוב שתתחשבו בצבע שנבחר למטבח בבואכם לבחור את צבע מכשירי החשמל.
  5. תאורה נכונה – אל תתעלמו ממנורות המטבח. הן צריכות להיות חלק מהסיפור אותו אתם מספרים. המנורות יכולות להשתלשל מהתקרה אל האי, יכולות להיות צמודות לתקרה, ענקיות או קטנות, מנורות צמודות קיר או ספוטים מהרצפה. חשוב לרתום את התאורה לצורך הגדלת החלל. כיוון האור ימשוך את המבט של הצופה לאן שנרצה. מנורות מעניינות יכולות להוות עוד קו במטבח שישמש אותנו להגדלת הגודל.
  6. ריצוף – הרצפה יכולה לסמן את שטח המטבח. במטבח ר קטן, כדאי לשקול להמשיך את הריצוף הגובל באיזור המטבח וכך, עין הצופה מתרשמת שהמטבח גדול ממה שהוא באמת. עם זאת, אפשר לשרטט בעזרת הריצוף, איזורים שונים במטבח ולחרוג מהתבנית הטבעית המצופה. למשל, לייצר מעין שטיח מאריחי רצפה במרכז הר’ ולתחום שטח תחתי לשולחן או לאי שיהיו מעל איזור זה.
  7. ריבוי שקעים – הקפידו לשבץ שקעי חשמל נגישים בכל מיני מיקומים שונים ברחבי המטבח. הדבר יאפשר לכם מודולריות ומשחק עם המיקום של המכשירים השונים, לאורך זמן.

 

לסיכום, מטבח קטן בצורת ר’ יכול להיות מתנה של ממש. אנחנו באלפא קיטצ’ן יודעים לתת ללקוח חבילה הכוללת: תכנון מקצועי, מנוסה, מוקפד ועדכני עם ביצוע ברמה הטכנית הגבוהה ביותר. המטבח בעיצובנו ישלב את המטבח כחלק מהסיפור הכללי של הבית וייצר תמונה הרמונית ומעניינת לעיני הצופה. מעבר לרשימת מטבחים זולים

0
0
העגלה שלך
העלה שלך ריקה
Apply Coupon
Available Coupons
cwdkxxjh Get 5,849.00 off
rzkgjn24 Get 4,989.00 off